giovedì 2 febbraio 2012

Ceeeee solo fiamma!

= sardien tapa sanoa "vähäks siistii" :)

Tässä on ollu taas hiukan hiljaiseloa, ku oon lukenu tentteihin, turreillu ja sairastellu. Kävin tekemässä sosiolingvistiikan esseekokeen, pelotti ihan sikana kirjotella esseitä italiaks jostain diglossiasta ja kielen sosiaalisista vaihteluista. Siitä pamahti 27/30! :D Olin niin onnellinen! Tänään kävin tenttimässä suullisesti osan germaanisen filologian tenttialueesta, proffa sano että se on mulle hirveän iso työ tentata koko alue kerralla, joten tehdään se osissa. Tänään käänsin osan yhdestä Edda-runosta, Baldrs draumar, muinaisislannista italiaks, ja selitin jotain itägermaanisista kansoista. Nyt voisin läväyttää tähän kuvayrtsin.

Mun lisäks porukkaa Lontoosta, Puolasta, Liettuasta ja Madridista.
Kuva Krzysiekiltä, punapaitaselta pojalta :)
Dziękuję!   
meitsi ja Lontoo
mensa
meitsi, Galway, Lontoo
mulla on kädessä askillinen Tópaseja, suoraan islannista :)

Lauantaina oli tarkotus mennä porukalla Oristanoon, mutta kato kävi ja lopulta menin espanjalaisen pojan ja puolalaisen tytön kanssa semmoseen kaupunkiin ku Iglesias. Ei oltu varauduttu mitenkään, joten tallusteltiin ummikkoina ympäriinsä. Tykkäsin. :)


Tuolla Iglesiasissa mulla oli aika kipeä olo, ja tättärää, sieltä se flunssa sitten iski. Mulla on noin kerran kahdessa vuodessa kuumetta, nyt mulla ei ollu mittaria, mut oli tosi kuumeinen olo ja silmiä poltti. Kattelin Fringen ekan tuotantokauden, ja nyt ku kävin siellä tentissä ni voisin palkita itteni parilla jaksolla, kun mulla on kovolla vielä kakkos- ja kolmoskausi.

Ulkona ukkostaa, taivas on ihan harmaa, mutta salamat on TOSI kirkkaat ja isot. Jyrinä on niin kovaa että ikkunat helisee. Varmaankin eka kerta ikinä ku koen helmikuussa ukkosta :)

3 commenti:

  1. Sua saattaa kieli-ihmisenä kiinnostaa miten täällä pohjoisessa puhutaan, tässä näyte: http://www.youtube.com/watch?v=xOwHGIMHE1E
    Noita Aspirinan leffoja löytyy varmaan muitakin youtubesta.

    Saas nähdä sataako lauantaina lunta niin kuin on luvattu!

    RispondiElimina
  2. Aion käyttää tota "ceee solo fiamma!" ahkerasti! Ehkä jo tänään :)
    Siis oikeesti! 27/30 tollaisesta kokeesta italiaks!!! Oot huippu!!!
    Hei onko tuo Nikita-vaatemerkki oikeesti Islannista? En ollu ikinä aatellu mistä se tulee, mut tykkään siit.

    RispondiElimina
  3. Ei oo ainakaan täällä lunta näkyny, edes noilla vuorilla mitä tästä nään :) Kurkkaan ton videon sitten ku mun netti nopeutuu, en tykkää tästä mokkulasysteemistä täällä...

    Nikita on Islannista, niillä on niiiiiin ihania vaatteita - mut hinta ei ookaan sit niin kauheen kiva :D mulla on yks Nikitan mekko, ostin sen 50% alennuksella ja sillonki hinnaks jäi lähemmäs 50e :S

    RispondiElimina